onsdag 13. august 2014

Sopp tur


Nesten to kilo kantareller ble det i dag.


Trenger ikke gå på smeller kurs eller kantarellkurs jeg for å finne det i skauen. I dag var jeg og mamsen på tur med soppkurven og plukket kantareller.


Vi ble overrasket av en liten regnskur, men det var ikke så farlig. Litt vann har ikke skadet meg i alle fall.


Men vi kom til et teppe av gult.


Det var mengder med kantareller


Gøy og plukke sopp når det er sånne mengder å ta av.


Når man kommer litt opp i terrenget så er de enklere å få øye på.


Jeg må ennå vente noen uker før jeg kan gå uten for gjerdet i skauen. Greit nok å måtte holde seg i havna så en kan springe løs uten bånd, selv om det er båndtvang.


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kantarellskog ni gick i och så fint du poserade på stubben!

    SvarSlett
  2. Klart du kan nosa upp kantareller, utan kurs. Matte är lite avis på mängden,men snart så kommer dom här också. För det har regnat.

    SvarSlett
  3. Åh, så mycket kantareller!! Så där mycket har det inte alls kommit i mina skogar! Inte nere på min tomt heller.
    Matte vill ännu inte utmana ödet med att ta med sig en svampkorg, säger hon... tror den blir tom...
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...