tirsdag 26. august 2014

Ole Brumm

I 1924 møtte vi for første gang den uskyldige og finurlige bjørnen fra Hundremeterskogen. Ole Brumm og vennene hans sprang ut av fantasien til den engelske forfatteren A.A. Milne, som baserte de mange fantastiske historiene på sin sønn Christopher Robin og hans lekedyr.

1. Nasse Nøff: "Hvordan staver du 'kjærlighet'?". Ole Brumm: "Du staver det ikke - du føler det"

2. "Du er modigere enn du tror. Sterkere enn du ser ut til. Og smartere enn du tenker."

3. "Tingene som gjør meg annerledes, er også tingene som gjør meg til meg".

4. "Hvis personen du snakker til, ikke ser ut til å lytte, så må du være tålmodig. Det kan være så enkelt som at han har noe som sitter fast i øret."

5. "Hvis det noen gang kommer en dag hvor vi ikke kan være sammen lengre - behold meg i hjertet ditt. Så blir jeg der for alltid."

6. "Med det samme jeg så deg, skjønte jeg at et eventyr var i ferd med å skje."

7. "Noen ganger er det de minste tingene som tar størst plass i hjertet ditt."

8. "Noen personer bryr seg veldig mye. Jeg tror det heter 'kjærlighet'."

9. "Alle elver vet dette. Vi har det ikke travelt - vi kommer frem en dag."

10. "Hvis du lever til du blir hundre år, så vil jeg leve til jeg blir hundre år minus én dag slik at jeg aldri trenger å leve en dag uten deg."

11. "Ugress er også blomster, når du først tar deg tid til å bli kjent med dem".

12. "Jeg tror vi drømmer fordi da slipper vi å være fra hverandre så lenge. Hvis vi er i hverandres drømmer, kan vi være sammen hele tiden."

13. "Du kan ikke bli i hjørnet av Skogen og vente på at andre skal komme til deg. Noen ganger må du komme til dem."

14. "Lov meg at du aldri vil glemme meg, fordi hvis jeg trodde du kom til å gjøre det, ville jeg aldri dra."

15. "Litt omtanke og å bry seg litt om andre, utgjør all forskjellen."

16. "En dag uten venner, er som en honningkrukke uten en eneste dråpe honning i seg."

17. "Kjærlighet er å av og til ta noen skritt tilbake, kanskje enda noen til, slik at man kan gi plass til lykken til en person man elsker".

18. "En dag sammen med deg er favorittdagen min. Så dagen i dag er min nye favorittdag".

19. "Hvor lykkelig er ikke jeg som har noe som gjør det så vanskelig å si farvel?"

Mitt favorittsitat kommer fra en bok jeg ofte leste når ungene var små. Tigergutt, Nasse og Ole Brumm var ute og gikk i skauen, så kom de til en skrent. Da sa Tigergutt "Hopp Brumm, hopp! Jeg tar deg imot, sannsynligvis"  Det er litt sånn livet er, sannsynligvis så går det bra...

1 kommentar:

  1. Ja, det finns mycket att lära hos den nallen... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...