onsdag 20. august 2014

Nedre Kollsjø'n


Når man er på tur så må man kose seg. Det er ikke nødvendig å stresse rundt. Nei jeg og Tessy slo oss ned i sola og bare nøt varmen fra sola.


Mamsen mente at vi måtte gå tur når vi først hadde dratt hit, men jeg og Mounty tok noen pauser i mosen. 


Vi gikk tur så tidlig at jeg ble ganske våt av å løpe rundt i lyngen.


Resultatet ble at mamsen måtte børste meg nesten en time i ettermiddag når jeg hadde tørket for å få ut mesteparten av kvistene. Hørte rykter om at vi måtte ta resten i morgen, men da har jeg sikkert fått noen nye i tillegg. 


Jeg prøvde å lære Mounty hvordan man skal gjøre når man vil fly, men det var han ikke interessert i i det heletatt.  Nei, jeg kan holde det for meg selv jeg!


Jeg må jo trene, for 3. september skal jeg på nytt agilitykurs igjen. Bare jeg og mamsen!


Ser du jeg klatrer i fjellet eller? 


Jeg har kamuflasje drakt på meg, det er ikke så lett å få øye på meg om du ikke visste at jeg sto der...


Det er langt ned her altså! Her er det ikke bare å hoppe nedigen, er nok best jeg går samme veien ned som jeg kom opp.


Jeg må bare nyte utsikten litt først...


Tessy ville se hun også.


Sjekk all den tyttebæra! Nesten like mye som på butikken, mente mamsen.


Ja også måtte jeg jo sjekke badevannet før vi dro hjem igjen.


Når vi kom hjem ble det en tur i skauen med soppkurven. Lady og Malin måtte få tur også siden de ikke ble med til Kollsjø'n. Nok å holde styr på tre mente mamsen.


5 kommentarer:

  1. Vilken spännande skogstur! Att klättra i fjällen verkar både farligt och spännande!

    SvarSlett
  2. Vilken tur du har, som får följa med. Både på skogstur och svamptur.

    SvarSlett
  3. Va bra att ni går ut två och två med matten! Då får hon ju dubbelt så mycket motion. Det är inte lätt att se dig när du klättrar i fjället. Det är nog bättre att du går bland lingonen så du syns... Kramis!

    SvarSlett
  4. En sån härligt spännande tur! både bad och bergsklättring. (Jag hade nog smakat lite på lingonen också.) :)
    Och tänk, att du fick TVÅ turer!!
    Kasper

    SvarSlett
  5. Vilken utflykt, så härligt. Vattnet ser underbart ut och alla lingon och kantareller ni hittat :) Mums

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...