søndag 3. august 2014

Blåbærspising


Nå blir det snart tresking, da får vi mange jorder å løpe rundt på da.


Nei, jeg har ikke smakt på kornet!


Når man er på tur i skauen med kamera, så må jeg finne noen fine steder å posere. Siden røsslyngen blomstrer for fult, så synes jeg at jeg gjør meg bra oppe i den tua.


Men jeg har ikke tid til sånt altså, jeg skal lenger opp i skauen for å spise blåbær!


Jeg trenger ikke hjelp til å plukke bærene jeg altså. Stor jente og klarer selv!


Sikkert flere bortover her.


Best å sjekke litt lenger oppover også når temperaturen har blitt såpass at det går ann å gå en anstendig tur igjen. Ikke bare opp og ned til elva.


Sjekk den store maurtua vi fant i dag, disse små maurene må ha jobbet veldig i flere år.


Tyttebærene var det litt tidlig på, de var kjempesure altså!


Er litt varmt i dag også da, særlig med den farten jeg holder rundt for å sjekke alt siden sist jeg var der.


Når man har vært på sånn slitsom blåbærtur da må jeg avkjøle meg litt i poolen min. Der er det en stige, så jeg klarer å komme meg opp helt på egenhånd!


Så er jeg klar for nytt stup!

4 kommentarer:

  1. Blåbär är ju så underbart gott, men i Skåne hittar jag inga och här i Småland är de små och upptorkade! Förra året fick jag åka till Idre fjäll och lära mig plocka de goda bären och det lärde jag mig riktigt fort. Nu hoppas jag på att matte tar mig dit igen för blåbär är både gott och nyttigt!
    Puss från Melody

    SvarSlett
  2. Så fint du poserade bland ljungen! Om det nu blir några blåbär i år ska jag försöka lära mig plocka dom själv. Jag har mest ätit dom som sylt på pannkakorna tidigare. Visst är det skönt att ta ett dopp när man gått sig varm... Kramis!

    SvarSlett
  3. Blåbär finns i mina skogar. Massor! Men jag har inte fattat att man kan äta dom. Måste prova nästa gång. Kanske det är supergott! Det såg ut så när du glufsade i dig.

    SvarSlett
  4. Jag plockar också mina blåbär själv - men här har dom torkat bort, nästan allihop. Förresten är det svårt att gå bland ris med tratt. :( Men snart så. :)
    Så skönt det verkar med egen pool!
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...