fredag 20. juni 2014

Ny data


Jeg er så jævla lite imponert over min nyanskaffelse i går!!! Etter å ha vært døden nær 3 ganger, tatt til tårene 10 ganger og banna så en nordlending kunne bli flau, laget lyder som årsmøte i en dyrepark så har jeg ennå ikke MAILEN min på den nye datan. Hjalp litt da ikke Leif fikk det til heller...




Så i dag bar det til Elkjøp for å få office pakka så jeg kunne legge inn outlook, da fungerte det med en eneste gang. Men nyanskaffelser som skal ordne seg på egenhånd er jeg ikke særlig glad i. Noe var faktisk bedre i gamledager. Men når pc'n er 5 år, begynner å lyse rødt på lagringskapasiteten, halvparten av knottene sitter fast til tider fordi det er sølet diverse mat og annet kliss på tastaturet, musa er utslitt og skjermen spriker fra kanten, laderen må sitte i hele tiden, ja det er snakk om sekunder uten ledning,  så er det vel kanskje på tide å gå til en nyanskaffelse. 



Ny data oppe og går, men jeg må jo føre over masse av det gamle som ligger på den andre. Fram med minnepinne på 16G og ingen andre planer resten av kvelden. Hadde vært enklere om en bare kunne plugget i en ledning i hver av dem og klikket overfør at av interesse til ny pc. Bare hjemmesiden og alle bildene som hører til den tar to timer og kopiere over på minnepinnen, så da ble hundene luftet. Bare hjemmesiden var på litt over 61 700 elementer. 



Det ble en skikkelig badetur på hundene til Nedre Kollsjø'n på onsdag. Der var det selvaktivisering, for når det er vann i nærheten så trenger en ikke annet enn å holde øye med dem. De tar rett og slett helt av.



Siste dag før ferie på jobben i dag, jentene har skoleferie i noen måneder... også regner det i dag! Godt jeg vasket noen klær i går så vi har noe å pakke med oss. Merethe skal passe fortet sammen med fire vakthunder og to bodyguarder, og en vandrefalk... kjekt å få testet ut studenttilværelsen før den begynner for alvor.



Men når man har det sånn like utenfor døra, så trenger en ikke dra på ferie egentlig. Men det er godt å bare kunne slappe av og slippe matlaging og klesvask en uke.



Mounty badet ikke noe særlig, han var mer opptatt av å passe på bilen så ikke Merethe skulle kjøre fra han på vei hjemover.



Spørs om det blir flere ganger hit på hundene når vi er i Hellas.



Sjøormen Nessie



Kom igjen!



Da går det så vannet spruter til alle kanter.



Koser seg



Lady


3 kommentarer:

  1. Tekniken ska bara fungera! Likadant med bilen. När de strejkar är det kriiis!!
    Härligt med alla badbilder. kram Fia

    SvarSlett
  2. Härlig badtur! När ska ni iväg på semester?

    Undrar BELLA

    SvarSlett
  3. Vilka underbara badbilder på lyckliga vovvar :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...