lørdag 8. mars 2014

Se hva jeg så!!!


Sognafarets For Your Eyes Only "Tessy"


Jeg må si det er godt å stå opp når himmelen er så skyfri som i dag. Kan godt fortsette med det, for å si det sånn...


Merethe tok med seg Lady på egen tur i dag så hun skulle få en runde som passer hennes tempo om dagen. Nå måler hun 85 cm rundt magen og det er en uke igjen.


Når de hadde forsvunnet ned bakken kledde jeg meg for langtur med de andre. Det ble en runde rundt kirka og oppigjen. Der var ikke veien så tørr som her, så en stund var det ganske gjørmete og skikkelig sølete. Når vi kom hjem var det bare å kle av seg, for jeg var grå opp til ørene omtrent. For ikke å snakke om hvordan hundene så ut etter turen.


Etter turen satt vi ute i sola, men utpå dagen kom det flere skyer og etterhvert var himmelen god og grå igjen. Men det er lovet sol i morgen!


Mounty biter alt som er opp i småbiter, jo mindre jo bedre...


Haugen med snø ved bjørka er blitt adskillig mindre iløpet av veldig kort tid. Det er ikke noe rart med 6-8 varmegrader døgnet rundt omtrent.


Mounty, Tessy, Malin og Lady


Mounty


Skjer'a?


Nå har det blitt bart på gårdsplassen og ennå er det en måned til påske... jeg vil ha vinter litt til jeg.


Men det er ikke første gangen det er tidlig vår, med alt for lite snø. Tror ikke særlig på noen menneskeskapt global oppvarming jeg da...


Tenke seg til de som heller vil ha det sånn, enn å ha en halvmeter snø fortsatt. Hundene blir jo går fra topp til tå bare de har snuta utenfor stuedøra.


Almanza Eye-Witness "Mounty"


Etter en time inne så har jeg 


i hele stua...


Nyt lørdagskvelden...

4 kommentarer:

  1. Sol och härligt! Gillar den goa kisande tiken på gårdsplanen! <3 lovely!!
    kram
    Fia

    SvarSlett
  2. Ja nu är den efterlängtade solen här, vi njuter, både hundar och människor..
    Kram till dig och dina toppenfina hundar**

    SvarSlett
  3. Åh har ni snö ännu era stackare....här har vi vår...härligt

    SvarSlett
  4. Här har vi haft hela 13 grader varmt i dag,toppenskönt..det är bäst att njuta, rätt som det är så kommer det kallare vindar.
    Kram och ha en fin kväll♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...