lørdag 18. januar 2014

Yuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuu!!!


Sjekk'a! Mens mamsen har jobbet og jobbet så har det snødd og snødd!


Jeg er ikke noen sinke i masse snø heller jeg altså, noen ganger måtte jeg brøyte snø for de andre pelsdottene. 


Jeg er ingen sinke i snøen! Jeg storkoser meg og gleder meg til i ettermiddag da vi skal ut på ski.


Snøbasing på høyt nivå i dag.


Mamsen er så treg til å vabbe seg fram i all snøen på jordet, så jeg brøyter meg vei opp til skauen. Det er jo der det er gøy da!


Jeg må bare ha meg noen pustepauser innimellom... mamsen sier jeg kan gå bakerst i opptråkket sti. HMMM jeg bakerst??? JEG er da ingen pingle!


I skauen er det ikke fult så mye snø, så da kan jeg løpe igjen.


Glad jeg har genser på meg så slipper jeg å bli så våt og kald når vi er ute på tur. Ikke får jeg så mange snøballer i pelsen heller. Men det virker som om mamsen må klippe litt pels på potene nå som det skal klippes klør. Mamsen vil ha lange negler, men jeg får ikke ha lange klør??? Forstå det den som kan! Jeg vil ha neglelakk jeg også. Rosa... 


Ikke et spor å se etter nissen ... kanskje han har tatt seg en velfortjent ferie?


Kanskje han har dratt til syden, sånn som mamsen skal til sommeren... Det blir spennenede, for da skal jeg og pelsdotta passe på Merethe en hel uke! Er nok best vi ligger i senga hennes ALLE sammen da, så hun ikke blir redd altså. For å føle seg ensom det er ingen god ting og føle... 


Den biffen klarer vi så lett som ingen ting! Vi er jo skikkelige vakthunder!


Snøfreser er bortkastede penger når en har pelsdotter i hus!


Men vi blir vel kanskje litt slitne om vi skal brøyte hele gårdsplassen?


Det er ikke så enkelt å leike gjemsel om vinteren. Mamsen finner meg med en gang! Nytter ikke altså.


Førstemann!


Jeg vant!

1 kommentar:

  1. Åh Ronja, vad du är tuff! Här sitter vi och bara njuter av alla fina bilder. Jag älskar ju också snö, och nu har det kommit riktigt mycket även hos mig.
    Men jag tror du har ännu mer.
    Klart du inte kan ploga upp HELA gårdsplanen, men visst är du till riktigt stor hjälp. :)
    Tur för hela din stora flock att dom har dig!!!
    Kasper med flock

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...