mandag 2. desember 2013

Kostevalsen


Mounty byr opp til dans...

Kom, i kostervals
slå din runda arm om min hals.
Ja, dej föra får,
hiohej, va' dä' veftar å' går. 
Kostervalsen går,
lek å smek blir i skrever å' snår.
Ja' ä din,
du ä' min
allrakärestan min!

Däjeliga mö på Kosterö,
du, mi' lella rara fästemö.
Maja lella, hej!
Maja, lella, säj,
säj, vell du gefta dej?

Kom, i kosterbåt
nu i natten följas vi åt,
ut på hav vi gå,
där som marelden blänker så blå,
ja' dej smeka vell,
där som dyningen lyser som ell`
Ja' ä din,
du ä' min,
allrakärestan min!

Däjeliga mö på Kosterö,
du, mi' lella rara fästemö.
Maja lella, hej!
Maja, lella, säj,
säj, vell du gefta dej?

Kom uti min famn,
din famn ja' finner min hamn.
Maja, ja' ä' din,
du ä' min, allrakärestan min.
Maja, ja' å' du, 
kiittrasju, mun mot mun kuttrasju.
Ja' ä din,
du ä' min,
allrakärestan min!

Däjeliga mö på Kosterö,
du, mi' lella rara fästemö.
Maja lella, hej!
Maja, lella, säj,
säj, vell du gefta dej?

Kom i brudstol,
kom, innan aret hunnit gå om.
Maja, ja' ä' din,
lella du, som mi' bru! blir du min.
Maja, då blir ja', 
då blir ja' sa sju sjungande gla'.
Ja' ä din,
du ä' min,
allrakärestan min!

Däjeliga må på Kosterö,
du, mi' lella rara fästemö.
Maja lella, hej!
Maja, lella, säj,
säj vill du gefta dej?



1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...