søndag 17. november 2013

Dogs4all


I dag dro jeg med meg Tessy, Merethe og mamsen til Lillestrøm og den store hundemessa Dogs4all. Det var ikke noen av oss som skulle inn i ringen, men det var masse andre muligheter å sjekke ut der. Jeg for min del la inn en søknad på hundepatruljen, men det var litt venteliste der...


Over alt så hadde noen gjemt mat! Ettervert ble jeg en skikkelig kløpper til å få meg godterier som ikke mamsen hadde hatt vett til å ta med til meg.


Mamsen ville ikke kjøpe flere kosedyr til meg, men jeg jobbet litt med Patran så kanskje hun hadde klart å overtale mamsen. Men vi fikk ikke noe noen av oss. Skikkelig kipt av mamsen, for de der kunne jeg ikke bare bite tak i og ta med meg som jeg gjorde med godteriet.


Ikke engang badekar fikk jeg, enda det hadde vært fryktelig praktisk for mamsen å på badet da. Jeg klatret opp for å vise mamsen hvor kjekt det hadde vært å ha ett sånt. Men mamsen sa at vi ikke hadde plass i bilen hjem, for vi måtte jo kjøpt ett som var mye større så de andre pelsdottene hadde fått plass også. 


Med slike ferdigheter så kan en virkelig imponere gutta altså¨. Se som han følger med på hva jeg klarer!


Innimellom så var det ganske trangt når vi gikk fra den ene hallen til den andre, men jeg hadde Patran i bånd for jeg ville jo ikke at hun skulle gå seg bort sammen med alle de fremmede menneskene.


Tessy hadde med Merethe i bånd, så vi møttes innimellom for å tipse hverandre om hvor hun kunne ta med Merethe så hun kunne så litt godis hun også.


Når vi hadde sånne samlinger så tok mamsen fram vannskåla vår. Vi blir jo så veldig tørste av sånn godis og tråkke rundt med masse folk.


I den ene hallen var det oppvisninger av mye forskjellig. Jeg og Tessy syntes ikke det var så interessant, men mamsen og Patran likte det veldig godt. 


Når Merethe hadde hentet Tessy igjen, så fikk jeg sitte på fanget til Patran når vi kikket på hunder som jobbet. Disse hundene eide vi visst alle, for det var mamsens skattepenger som betalte for dem. Hmmm jo de var jo flinke, men godt dem ikke bodde hos oss. Har mer enn nok med pelsdotter å passe på jeg om jeg ikke skal passe på de som har egen jobb også!


Ikke forstyrr da mamsen, ser på de kjekke gutta i uniform som jobber!


Han hoppet rett inn i motoren på bilen!!! Tenkte jeg skulle løpe fram og fortelle hvor farlig sånne biler er.  Tror ikke de er noe mindre farlige når de lokker deg inn i sånne hulrom, vups så smeller panseret igjen og han blir slukt levende !!!


Hjelpe meg! Når han hadde fått igjen panseret uten å bli slukt levende, så krabbet han jammen under bilen også!!! DER har jeg vært og jeg kan fortelle han at det slett ikke er noen verdens ting av interesse under sånne biler!!! Nei sånn mann vil ikke jeg ha altså!


Nei jeg fikk dratt med meg mamsen for å sjekke markedet i en annen hall. Droppet den derre uniformsmannen jeg... Kan jo ikke ha en mann som jobber med biler!






2 kommentarer:

  1. Fina Ronja, en sån spännande dag - och en sån massa gottigt du kunde leta reda på! Något sånt där har minsann aldrig jag fått vara med om.
    Ser förfärligt ut det där med hunden och bilen - akta dej, akta dej, akta dej...
    /Kasper

    SvarSlett
  2. Ahhh...menn i uniform ass ;-) Eg digger de! FOR en konge dag du hadde då. Eg hadde tvingt mamma til å kjøpe det badekaret. Det var helt konge. Eg og vil på sånn messe :-(

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...