torsdag 26. september 2013

Sjekk hvor flink jeg er da...



Nå driver jeg og trener på sånne mamsegreier. Mamsen sier at jeg må lære meg sånt om jeg ikke vil ut til vinteren når det blir -30 så må jeg bli riktig flink til sånt! Ikke skjønner jeg hvorfor mamsen maset om at jeg måtte ut for å tisse når jeg var valp...?


Med litt øvelse så får jeg lukket opp lokket og kommet meg opp på do. Jeg fikk ideen av Tassen skjønner du, han hadde en liten doprat i bloggen sin. 


Så da måtte jeg sende mamsen på Rimi og kjøpe skikkelig papir til meg. Ja for om jeg skal bli skikkelig reinslig så må jeg jo bruke hunder og ikke stakkarslige sauer å tørke meg med!


Det blir sikkert litt enklere å sikte riktig etterhvert... øvelse gjør mester veit du!


Når mamsen er på do så sitter hun, det er kanskje litt enklere da?


Når man har gjort bommelom og bommelim så må man tørke seg etterpå, viktig å være reinslig!


Litt usikker på om jeg må bruke hele rullen med en gang, eller om den holder til flere ganger!


Så når man endelig er ferdig må man lokke igjen så jeg får trykket på knappen. Da forsvinner bommelommen!!!

9 kommentarer:

  1. Kan Melody få komma på en toalettkurs hos er? Otroligt skickligt må jag säga!
    kram M.E

    SvarSlett
  2. Det hadde vært gøy Melody, da kunne vi støttet hverandre ;)

    SvarSlett
  3. Nu är vi så imponerade så att vi bara sitter här och gapar, både jag och matte!
    Mina katter har ju sin sandlåda, men jag undrar om jag skulle kunna lära mig att använda mattes toa.
    Dessutom vill jag säga att ni är verkligt framsynta och demokratiska i Norge! ;)
    I Sverige har INGEN mig veterligt kommit på att göra ett toapapper just för oss hundar!!

    (Ibland undrar jag om vi kanske rentav är robotar, för varken jag eller matten kan se vilka siffror och bokstäver vi ska skriva in...)

    SvarSlett
  4. Vi fick en kommentar hos oss, som Bella inte lyckades skriva in här hos dig. Det var ju det där med att inte vara en robot, sa hon.
    Så här försökte hon skriva, och nu kan jag försöka forcera den där robotmuren en gång till. (Varför har du den, brukar du få många spamkommentarer annars?)

    Haha, det ska jag be Matte lära mig genast så slipper jag både morgon- och kvällspromenaden i vinter! Den mitt på dan kan jag stå ut med ;))

    Imponerade hälsningar från
    BELLA

    SvarSlett
    Svar
    1. Om du logger på og har en google profil, så slipper du robotmuren. Det ligger automatisk inne tror jeg... skal sjekke om jeg får fjernet den.

      Slett
    2. Jag logar in med mitt googlekonto (det ser du på att profilbilden visas).

      Jag tillåter alla att kommentera, har hittills bara fått ett par konstiga kommentarer under alla år.
      När du går in på din blogg klickar du på "utforma", därefter på "Inställningar" längst ner på menyn till vänster.
      Där hittar du bl.a. en ruta där du kan avaktivera "ordverifiering".
      Vad nu allt heter på norsk... gott med ett grannland, där man förstår varandras språk. Åtminstone nästan. :)
      Jag tycker att din blogg är så trevlig att jag gärna vill att fler ska upptäcka den. Det är främst därför jag reagerra på att det är så jobbigt att kommentera.
      Hoppas du har en fin helg! :)

      Slett
    3. Kollar...
      Jo men visst! :)
      Vet du, vid förra kommentaren fick jag trycka fram 5 varianter innan jag kunde läsa siffrorna... :D

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...