torsdag 19. september 2013

Litt aktivisering


Det ble en liten aktiviseringrunde på jordet i dag før jeg vasket hus. I går hadde jeg nemlig fri og hadde ikke lyst til å gjøre noe fornuftig i det heletatt, så da måtte jeg tilpers i dag. 


Etter vasken ble det en runde oppe i skauen, men da var det så mørkt at det var liten vits i å ha med kamera.


Alle stortrives når de skjønner at vi bare skal være nede på jordet, da løper de alt de orker fram og tilbake til meg. De synes jeg går fryktelig sakte!


Aller helst vil de snike seg ned i elva for et bad også, men jeg hadde ikke tenkt å ha noen våte hunder i hus til  kvelds. Det blir fort masse grus og skitt som blir med i tillegg. Greit at huset er reint noen timer i allefall.


Hunder trenger ingen dyre leiker å bite sund, det holder lenge med en tom isboks. 


Det gjelder å beholde den lengst mulig.


Mounty er ikke like rask til å skifte retning som disse andre.


Best å bite et godt tak for at ingen andre skal stikke av med boksen.


Blir sliten av sånt slit.


Ada dilter mest i beina mine når vi er på jordet. Så stopper hun og graver litt, før hun tusler litt til. Da kan en snakke om å ta livet med ro da.


Litt spent på hvordan det går med Malin i veteranklassen i Kongsberg om et par måneder.


Så må man sole seg litt før en snur på vei hjemover igjen.


Så er det full fart igjen.


Da går det så ørene blafrer.


Mounty poserer i skaukanten.


Fine gutten min det!


Det er ikke bare på jordet det er full fart.


Ikke alltid det er like stor avstand til buskene som passeres.


1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...