søndag 22. september 2013

Late helgedager


Men ikke her i huset. Neida, mamsen drar på den ene lange skauturen etter den andre. Da blir en bitte litt sliten når en kommer inn igjen til kvelds.


Da setter jeg og mamsen oss ned for å se igjennom dagens bilder. Det er ikke hver dag mamsen har med kamera da, er vi på langtur i skauen blir det som regel ikke med. Det er jo ikke noe å ta bilder av omtrent, før vi kommer helt oppå toppen av Holleia.


I dag hadde vi bare en sånn stille og rolig tusletur, for Ada skulle være med også. Det er lenge siden hun har vært med nå. Hun klarer ikke sånne lange turer lenger når hun har blitt gammel.


Siden vi ikke vet hvor lenge vi får beholde Ada, så går jeg litt sammen med henne når vi er på tur. 


Siden jeg er så liten, må jeg opp i høyden for å få full oversikt.


Når jeg sjekker ut ting så hender det at jeg blir litt etter de andre. Da må jeg løpe som bare det for å ta dem igjen. 


Etter langturen i går så hadde jeg med meg masse kvist og mose med meg hjem. Så i går kveld når jeg hadde tørket hadde mamsen en stor børste jobb før jeg kunne legge meg til kvelds.


Noen ganger går vi på stier og skogsbilveier, men innimellom så må vi løpe i lyngen. Da blir jeg litt sliten, for jeg ser ikke alltid hvor de andre går henn. Så da får jeg litt omveier.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...