mandag 30. september 2013

Fjelltur med mamsen


Tenk, på sånn fjelltur som vi var på i dag, så var det jammen blåbær! Nam nam, nesten som å være hjemme dette her.


Sjekk de flatene innover her'a! Kjempegøy å løpe alt jeg orker når det ikke er flere oppoverbakker omtrent. Lady har ikke så stor ro i rumpa hun heller, vi vil mye heller bare løpe og løpe og løpe.


Jeg vil mye heller sjekke ut alle de spennende luktene som er på fjellet. Jammen fant jeg ikke en lemmen også, den fikk ikke de andre pelsdottene lov til å leike med altså. Bare jeg!


Jeg får god fart, men mamsen sier at jeg må passe meg for det kan være huller i fjellet som jeg kan falle ned i eller snuble i. Men jeg gjør da ikke det jeg da!


Mamsen hadde med sånn klokke så vi kan se hvor vi har gått i dag, det ble en kjempelang runde på neste en hel mil! Om du går inn på bloggen til de andre pelsdottene, så kan du se mange flere bilder og kart over der vi gikk. Jeg vil jo ikke ha for mye av alle de andre i bloggen min så klart! Nei det må mamsen ha i sin egen!


Man blir litt tørst av å spise en hel lemmen. Da var ikke mamsen særlig blid på meg. Den var jo så fristende så jeg kneip den over ryggen og løpe alt jeg orket med den så ikke de andre pelsdottene skulle få tak i den. 


Jeg ble litt sliten i dag, men det merket jeg ikke noe særlig før vi kom ned på veien på vei tilbake til bilen.


Jeg ble så varm av å gå i solsteiken, så jeg bare måtte avkjøle meg når vi kom til en bekk som var like stor som en elv omtrent.


Mamsen sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant nedover fossen.


Det er ikke så gøy å gå nedover igjen, men mamsen sier at vi må jo tilbake til bilen en eller annen gang.


Så fant vi endelig merket sti som Turistforeningen merker opp over hele Norges fjellheim. 


1 kommentar:

  1. Den där forsen hade nog inte jag fått bada i - kanske att jag inte heller hade vågat. Tordats.
    Vi har tittat på bilderna på mattens blogg också - åh, så vackra! Och en sån kämpeutflykt!!
    /Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...