onsdag 18. september 2013

Det er bare i Norge...

Det er bare i Norge en pizza kommer fortere hjem til deg enn en ambulanse.
Det er bare i Norge folk bestiller en dobbel cheeseburger, en stor pommes
frites...og en cola light.
Det er bare i Norge bankene har dørene på vidt gap, mens kulepennene er
lenket til disken.
Og har du noen gang lurt på...
* Hvorfor du må trykke "start" for å slå av PCen?

* Hvorfor den trafikken som beveger seg tregest, kalles rushtrafikk?

* Hvorfor det ikke finnes kattemat med musesmak?

* Hvorfor ikke sauen krymper i regnvær?
Det er mye å lure på når man ikke er motivert til å gjøre en dritt på jobben


. På den andre siden....
Nå skjønner dere hvorfor det er så svinaktig hardt å være meg. I noen
måneder har jeg nemlig lagt skylden på lav blodprosent, mangel på vitaminer, lite trening, usunn kost og et dusin andre årsaker til grunn
for at jeg er sliten. Men nå har jeg funnet den virkelige årsaken!!Jeg er sliten fordi jeg er overarbeidet!
Landets befolkning er på 4 millioner mennesker.

- 1,4 millioner er pensjonister.

- 1 million går på skolen eller er under skolepliktig alder.
De resterende 1,6 må da gjøre alt arbeidet.

Av disse 1,6 millioner arbeider 1 million i statsapparatet.
Det betyr at det er 600.000 igjen til å gjøre alt arbeidet.

Av disse 600.000 er 300.000 ansatt i det militære.
Det betyr at det er 300.000 igjen.
Og av disse 300.000 arbeider 250.000 i kommunale etater.
Hvilket betyr 50.000 igjen til å gjøre alt arbeidet.
Trekk fra de 40.000 som er sykemeldt eller innlagt på sykehus, da får du 10.000 igjen til å gjøre alt arbeidet.
Og med tanke på at det sitter 9.998 personer i fengsel,
betyr at det er 2personer igjen til å gjøre alt arbeidet i landet!!!

Nemlig DEG OG MEG!Og nå sitter DU og leser e-post! Er det rart JEG har det travelt???!!!!

1 kommentar:

  1. Haha...vilken tur att jag bor i Sverige då!! ;)
    Fast min moderland är ju Norge så det sitter väl i generna.
    Vila dig du...
    kram
    Fia

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...