torsdag 29. august 2013

Skautur med Ada igjen


Etter en dose i dag tidlig med smertestillende midler, så fikk Ada være med på skautur igjen. En liten testtur for å se om det hjalp med medisiner. Jeg vet ikke om jeg skal ha dårlig samvittighet for at hun ikke har fått medisin tidligere, eller om hun skulle fått slippe. Jeg hadde i allefall en helt annen hund med på tur i ettermiddag enn jeg har hatt siste måneden. I det siste har hun vært etter med ned igjen etter en bitte liten tur i havna. I dag gikk vi dobbelt så langt og vel så det og jeg hadde en hund som jobbet foran meg ned igjen. 


Ada og Lady


Mounty


Hver blåbær plukkes en etter en for å nytes.


Det er ikke alle som ser like gode ut, så de må velges med omhu.


Fine gutten min det!


Men når en har flat så er de ikke like reine hele tiden når en er på tur.


Da må man riste seg etterpå, så gjørma skvetter mange meter rundt.


Ada liker gjørme hun også, så innen vi hadde kommet oss over "sumpområdet" så var de ganske møkkete alle sammen. Bortsett fra Ronja da, hun vil ha reint vann å bade i.


Akkurat her tror jeg de lurer på om livet kan bli noe bedre...


Midt i blåbærhavet, Lady, Ronja, Tessy og Malin.


Lady og Ronja


Snart er det elgjakt, da er det vel best å ligge litt lavt i terrenget en stund. Så vi får nyte ukene før jakta.


Det er flotte hunder, jeg er utrolig glad i hver og en av dem!


Flaggspett i aksjon


Noen som vet om denne er spislig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...