torsdag 15. august 2013

Kantarelltur


Små er dem og ikke så mange som de pleier, men i dag så ble det plukket noen.


Vet ikke om det blir mye snø til vinteren jeg, men maurtuene har vokst mye i sommer. 


Ronja og Lady satte seg like godt ned for å vente mens jeg plukket kantarellene. Innen vi kom hjem igjen så hadde vi fylt opp en tre liters boks. Da hadde ikke jeg mer å plukke i, for jeg hadde ikke regnet med å finne så mye. Men det er rart med det, når en får samlet de. Da blir det fort en haug.



Disse fikk stå som frø, så kanskje de er store nok om en ukes tid...


August har liksom vendt seg til høst nå. Småkaldt om kveldene og åkeren begynner å skifte farge.

1 kommentar:

  1. Gudars va gott!! Finns det något godare än smörstekta kantareller?
    Så underbart vackert du bor...suck. Jag blir rent avis!!
    kram
    Fia

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...