fredag 24. mai 2013

Valpene på gårdsplassen


Når de store hundene og Ronja hadde fått turen sin i ettermiddag så fikk valpene løpe løse på gårdsplassen.


Det er fortsatt kjempegøy å snike seg ned på pløya en tur. Løpe alt de orker og gjerne rulle rundt og virkelig gni seg ned i jorda.


Det er ikke så nøye om de tar seg en runde i graset etterpå. 


Siden jeg skal på utstilling med Ronja i morgen så fikk hun løpe sammen med valpene så hun er litt sliten i kveld. Da er hun litt enklere å ta siste finpussen på etter at hun har tørket. Må jo være nydusjet og fin når hun skal på utstilling.


Hestehovene er avblomstret og plenen blir stadig lengre, så nå går det mot sommer.


Trening av lårmuskler...


Og for å komme opp så må man gå ned...


Noen kanter er ikke noe hindring for valpene, de kravler seg opp etter beste evne.


Når vi skulle "hjemigjen" gikk vi ned ved hønene.


Det er full innsats hele tiden når Ronja er med på leiken.


Jeg kan trygt si at jeg har trygge og selvstendige valper som ikke er avhengig av søsken for å gå dit de føler for. Det gjelder å ha oversikten når de begynner å bli trøtte, for da finner de bare et sted for å sove. Hos meg er det mange kriker og kroker å gjemme seg bort  i, så det kan bli litt av en leteaksjon. Har vært på noen av dem iløpet av tiden som oppdretter.


Når man har valpekull så har man også lett for å lese litt i gamle aviser som en legger ut, for en stund siden kom jeg over denne forsiden av VG i 2007... det var da jeg kjøpte dieselbil, men nå skal jo de bli forbudt isteden... Er det noe rart jeg har lyst på BLÅ regjering? Hva har den RØDE gjort på alle årene de har hatt til rådighet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...