lørdag 13. april 2013

Brannmann for en dag


Sjekk hva jeg har vært med på i dag da!


Siden mamsen skulle på ute utstilling i dag og det var skikkelig guffent vær på morgnen, så fikk jeg være med Merethe og Fredrik på tur til Hønefoss. Pappan til Fredrik er brannmann og i dag skulle vi besøke han på jobb!


Må jo inspisere når jeg først er her, har jo fått være med hit tidligere også, men i dag var vi her lenge og jeg måtte sjekke alt utstyret så det ikke skjer noe galt når det brenner.


Synes dem roter fælt med alle skoene sine, tenk om dem ikke finner begge støvlene når de må dra på brann?


Her var det imidlertid orden i sakene. Skoa står klare til å bare hoppes opp i og dra på seg buksa.


Alt klart her også, bare til å tas i bruk.


Rista er ikke tett heller, så her renner det unna.


Etter så mye jobb så er det godt med en liten dubb. Ja for jeg fikk jo masse kos også av alle brannmennene som var på jobb i dag. Resten av kvelden har jeg sovet og sovet og sovet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...