fredag 18. januar 2013

Tallene overlevert...

En helt vanlig dag for en helt vanlig regnskapsmedarbeider i januar måned... Årsoppgjør! Men i kveld er alt ferdig, snøtt 200 millioner er nøye sjekket og forklart både hvor de kom inn og hvor de forsvant. Tallene er oversendt konsernet i Danmark og på mandag kommer revisorene for å sjekke jobben min igjen. Da håper jeg på roligere tider framover...


Klokka ringer om morgnen og det er bare å stå opp for å slippe ut hunder, ordne seg på badet og for hunder før det er på tide med...


Frokost


Innlogging på jobben


Lunsj


På slutten av dagen i dag ble det klargjøring til oppstart av 2013. I år har jeg kjøpt meg limegrønne og rosa permer, knall blå smalordnere. Må jo ha litt farger i tilværelsen. Var flere som siklet på de nye permene mine ja. Men jeg må innrømme at det var langt fra alle. Så det ble noen esker med koksgrå permer og smalordnere også til de litt mer konservative typene på jobb. Når februar er over så er jeg alene på kontoret, da er selgeren som jeg deler kontor med pensjonist. Han jobber bare 50% og er mye ute på reise, så i praksis så er jeg stort sett alene på jobb.


Så etter 10 timers arbeidsdag er det på tide å pakke sammen og dra hjem for å bære ved, fore hunder, fore høner, spise


Middag, og aktivisere hundene.


Når man har hunder så kan man ikke putte dem i et skap og vente til februar kommer så en har tid til dem igjen. Praktisk med skiløype på jordet, da løper dem mer enn om dem tusler tur i bånd. Det er litt småkaldt til å starte med, men stort sett så er jeg svett når jeg komme inn igjen etter en times tid, Da er det godt med en dusj eller legge seg i badekaret.


Så er det leggetid for minstemann og når det er så kaldt som nå så er det godt å ha noen pelsdotter i senga for å sovne. Hundene står i kø når Patran skal legge seg, for å få lov til å være med i senga. Ada og Ronja vant i kveld. Siden Tessy er Merethe sin, så ligger hun på rommet hennes om natta.


Da er det kanskje igjen bittelitt tid til å oppdatere verden rundt om dagens begivenheter... med et halvt øye på Tv'n.


Så er det på tide å finne


For fem timer med søvn. Etter endel uker med dette kjøret er jeg glad det blir en forholdsvis rolig uke neste uke. Revisorene kommer mandag og tirsdag, så får jeg forhåpentligvis en etterlengtet fridag på onsdag som jeg ikke skal noen verdens ting...

Nyt helga!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...