onsdag 2. januar 2013

Spennende tid nå...


Sognafarets Romance in Nice "Happy" har fått løpetid og i dag var hun hos dyrlegen for blodprøve for å finne parringstidspunkt, 


Faren til valpene skal være Av-zan-iaz Glimrende Santo. Han hører til hos kennel Av-zan-iaz. Der kan du lese mer om han. Følg også med på hjemmesiden til Sognafaret på valpekull og Happy sitt første kull. Det kommer vel til å dukke opp noen nyheter i dagboka også regner jeg med. Santos Oldemor er også moren til min første stamtispe Lissie, så dette blir en kryssing av mine linjer. 


I kveld ble det skitur i mørten etter både middag og eggerunde. Det var litt kaldt med nærmere 15 kalde grader, men hundene får løpt litt mer om jeg går på ski enn om jeg går runden som er kjørt opp i skauen. Ronja er blitt utrolig flink til å holde følge selv i nedoverbakkene, så iløpet av vinteren så skal vi prøve oss med Igletjernrunden. Ada er også sprek på skitur, men hun er blitt litt mer sliten enn hun har pleid å være så det blir ikke så lenge når hun er med. For selv om vi går rundt på jordet og hun kan gå hjem på verandaen for å komme inn når hun vil, så løper hun med runde på runde. Stort sett så går vi en times tid, da rekker jeg tre åttetall. Litt sleipt da får jeg to nedoverbakker og bare en slakk oppover... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...