onsdag 23. januar 2013

Pose mat


Etter turen i dag så ble jeg sittende inne og fyre i ovnen og snoke rundt på nettet. Det er jo hundrevis av matblogger. Min matinteresse er så si null, det er et nødvendig onde man må ha og jeg legger ikke timer i noen middag for å si det sånn. Men litt inspirasjon gir det til kveldens innlegg. Som heter så fancy som "Form -i-ovnen"!


Først steiker du kjøttdeig og har opp i en passe stor ildfast form. Jeg skulle vel kanskje tatt bilder av hvordan jeg steiket kjøttdeigen fra Gilde... men så inne i matbloggverdnen er jeg tydligvis ikke ennå. Så koker du opp en pose med frossen grønsaker fra frysedisken og lager potetstappe etter anvisningen bak på pakken fra Mils. Ja da, jeg vet jeg vet, jeg er ingen Helstrøm, men det blir da mat og jeg blir mett. Er ikke det det som er vesentlig da?


Vannet helles av grønsakene i et døslag.


Grønnsakene helles over kjøttdeigen, så har du potetstappen på toppen av formen.


Til slutt dekkes det hele med Norvegia ost... for ost er vel ikke ost eller?


Så puttes det hele i ovnen på 180 grader til steikeskorpen har fått en flott gylden farge.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...