torsdag 24. januar 2013

Friiiiiiiiiiiiiiiiiiiisk!!!!


Mamsen ble så glad i dag at hun kjøpte seg en helt unik orkidè. Dyrlegen som vi var hos brant ned på fredag, så mamsen kontaktet dem for å høre om hvor alt blodet han hadde tappet av både meg og Mina var. Det hadde han sendt og det var bare å vente på svaret fikk vi vite på mandag. Og tenk i dag allerede så fikk mamsen telefon på jobben om at vi var friske både i øyne og innvendig FN både jeg og Mina! Ja mine øyne kunne det ikke være noe galt med for jeg har helt friske foreldre, men mamsen var ikke helt sikker på Mina sine foreldre, så da er det helt greit å få det bekreftet.


Unike hunder fortjener unike blomster, sa mamsen. Så denne blomsten er helt og holdent bare MIN!

Mamsen er litt spent på om blomstene er malt så når knuppene spretter ut så kommer det hvite blomster. Eller kanskje blomsten har fått blått vann for å bli blå, må jeg fortsette å ha blått vann for at den skal fortsette å være blå da? Eller kanskje den har fått blod fra konglige!!! Kanskje jeg har en adelig blomst??? Da er den sikkert verdt enormt masse!


Et kjapt søk nå internett så fant mamsen ut at det nok ikke var noen kongelig blomst hun hadde kjøpt til meg...

Flott plante, men jeg må nok skuffe deg med å fortelle at blomstene med all sannsynlighet har blitt farget blå ved å tilsette fargestoff ved vanning, på samme måte som man lager blå nelliker til 17.mai. Blått er en ekstremt sjelden farge hos orkideer, de eneste eksemplene jeg vet om er innenfor et par australske slekter med terrestriske orkideer. (Vanda blir ofte omtalt som blå orkideer, men de har bare lys blålilla blomster, aldri rent blått.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...