lørdag 5. januar 2013

Årsoppgjør

Mounty



Rekker ikke så mye hjemme om dagen for nå har vi begynt med årsoppgjøret på jobben. Litt herk det der med å jobbe med regnskap. Gleder meg til januar er over og revisor er fornøyd med det de ser. Men i dag var jeg og Patran på Hønefosstur for å handle. Det er ikke ofte jeg handler annet enn mat, men innimellom så må nå disse ungene ha noen klær. Siden det ikke ble noen kjole på Patran til jul, så måtte hun ha en til nyttårsballet på skolen på tirsdag. I dag var det nesten ikke folk i byen, de fleste hadde vel handlet fra seg før jul. Kjole ble det og ikke minst så fant jeg meg en genser selv også. Ikke ofte jeg kjøper meg klær, men denne ullgenseren syntes jeg var utrolig flott. Og ikke minst så god og myk å ha på seg! 


Er litt lei av at Ada forsyner seg selv av fruktfatet, og det er ikke særlig praktisk å ha det på toppen av kjøleskapet. Tessy har blitt skikkelig ram på å undersøke hva som det går ann å få tak i på kjøkkenbenken, så i dag ble det investert i en trappegrind inn til kjøkkenet. Da kan fruktfatet stå på kjøkkenbordet i det minste og det som er på benken får stå i fred forhåpentligvis. Det er kjekt at den kan åpnes og lukkes, for jeg er bitte litt kort i beina til at det er enkelt å bare gå over den. Billig var den også, så dette var en gode i hverdagen framover forhåpentligvis. Ikke minst når Happy får valpene sine, da kan hun få være ifred på kjøkkenet med dem når de er små. I morgen skal jeg hente henne i Eggedal og på mandag bærer det til Lommedalen for parring. På tirsdag er det kurs på jobben hele dagen og på kvelden er det nyttårsballet til Patran og på onsdag blir det vel ny tur til Lommedalen. Jeg må jobbe på onsdag også for å få tatt den 13. lønnskjøringen før januarlønna neste uke. Torsdag er det speider for Patran og med knall vær som er spådd til neste helg, så tror jeg ikke det blir mange minutter jeg ikke helt har noe å finne på er jeg redd. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...