fredag 28. desember 2012

Mye snø med dårlig hold


Endelig har Happy fått løpetid, så nå begynner den langeventetiden. Først venter jeg på at det skal bli riktig tidspunkt å parre på, så er det venting for å se om hun har blitt drektig, så er det venting på at valpene endelig skal bli født i midten av mars omtrent.


Siden jeg måtte jobbe i dag så var Merethe og Fredrik snille og engasjerte seg litt i hundene i dag. Det begynner å bli rimelig mye snø hos oss nå, så utenfor skispor og der det er brøytet går dem virkelig i sta med snø langt opp på magen.


Men dem storkoser seg og løper villig gjennom løssnøen!


Ikke alle det er like enkelt å komme fram dit en har tenkt seg når det har lavet ned så mye snø i jula. Jeg synes det er trivelig med snø jeg og kunne godt tenke meg ennå mer.


I dag tidlig var det -21 grader, da er det litt for kaldt for at hønene skal trives ute, men hundene må opp og sjekke av likevel. Det kan jo hende det er en liten matbit å snike som dem ikke har spist opp sist de var ute.


Det er ikke noe å si på tempoet, det går så snøen fyker rundt ørene på dem.


Første mann oppe!


Så er det samme veien tilbake igjen.


Farten er akkurat like stor!


Og snøen like dyp, for en kan jo ikke løpe i de samme sporene. Det er jo ikke noen gøy!


"Smil"


Håper litt av mildværet de har spådd kommer så det blir deilig med en skitur, men varmegrader DET vil jeg ikke ha!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...