lørdag 6. oktober 2012

Nedre Vælsvannet


Lørdag og knallvær, da klarer ikke jeg å være rolig og ikke gjøre noenting i det heletatt. Med tanke på at det er jobb igjen neste uke, så må man da virkelig nyte dette flotte høstværet... 


Jeg må nok erkjenne at flatene synes det har vært knall med så mange lange turer som det har blitt denne uka som jeg har hatt ferie. Mounty storkoser seg ute i lyngen på vei innover i Gardhamars dype skoger.


De fleste av flatene tar litt av i skauen når det er fritt fram.


Det var ikke veldig glissent i skauen til å være så mye tømmer som ikke er hentet ut av skauen ennå.


Når det er så varmt i sola som det ble i dag litt utpå dagen, da er det greit å finne noen avkjølende dammer langs veien innover.


Trenger ikke veldig fantasi for å tenke seg hvor Ronja befinner seg i terrenget...


Lady hadde ikke mye ro i rumpa siden dette var forholdsvis tidlig på turen.


Go'gutten min, jeg er så fornøyd med han.


Endelig var vi framme ved dammen ved Nedre Vælsvannet


Det er ikke alltid like enkelt for Lady å komme seg opp på land igjen. Glatte berg er ikke det mest ideelle for hundepoter og klør.


Ada og Mounty, foreldrene til kull 11, det forbudte kullet. Sognafarets Password Required "Mila" og Sognafarets Secret Circle "Minnie". 


Mounty fikk nytt bilde på siden sin i dag samtidig som jeg endret litt på forsiden på hjemmesiden. Har tatt bort de to som er ute på for, for ellers ble det litt mange bilder liksom. Men forsider skal man vel aldri være helt 100% fornøyd med, for da blir det aldri noe mer endringer. Er jo inne på endel hjemmesider, men etter at Facebook kom så kommer liksom alle oppdateringer der og ikke på hjemmesidene lenger. Det mange ikke tenker over er at på Facebook så må en jo være venner for å få med seg det nye som skjer og planer om nye ting.


Lady elsker å bade


Jeg må si jeg gleder meg til kullet mellom henne og Mounty, de tror jeg blir skikkelig lekre valper.


Ikke alle er like enige i badetempraturen.


Sandstranda var siste stopp før vi snudde og vendte snuta hjemmover.


Det ble mange flotte bilder i dag, men det er bare en brøkdel som kommer her. Blir fort noen hundre bilder når jeg er på tur. Denne uka her har vært ekstrem både med bilder og turer å gjøre. Med helga i begge ender, så har det nok blitt 30 timer tur denne uka og flere tusen bilder. Bare å nyte når vinterkulda kommer og dagene blir kortere.


Når en har badet så må man riste seg...


Hele kroppen må riste, men det er kanskje en fordel å gå ut av vannet før en rister seg?


Tessy


Blir litt tørst av å løpe opp og ned på stranda.


Langt inne i skauen var det en stor hytte som ikke er i bruk lenger, der har jeg overnattet når jeg var ganske liten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...