lørdag 29. september 2012

Jorde løping


Mamsen har hatt det travelt i det siste med bursdagsfeiringer av Patran og klargjøring til høsten. Pakke bort trampoline og rake løv. Men jeg har da fått turene mine, men det er ikke vært med noe fotoapparat. I ettermiddag klarte jeg å få mamsen til å ta med kamera så jeg kunne få skrive litt her. Ikke noe gøy å skrive når det ikke er noe bilder å sette inn. Jeg har blitt ganske flink til å holde følge med pelsdottene på jordet.


Det går virkelig unna altså når jeg legger inn firhjulstrekken og virkelig sparker unna!


Innimellom så må jeg hjelpe Ada og sjekke ut hva det egentlig lukter. Ada er en gammel dame på over 10 år, og mamsen sin første egenoppdrettede valp. Mamsen er litt stolt av det da, og etterpå har det blitt elleve kull på Sognafaret. Gjett om jeg gleder meg til jeg får oppleve sånne små pelsdotter! Da får jeg mange å leike med da!


Men jeg har da ikke tid til å gå der å subbe, jeg elsker fart!


Nede ved elva hadde det skjedd noe altså, jeg og Tessy fant masse fjær på en stubbe! Det luktet noe helt nytt, så det måtte jeg sjekke ut flere ganger.


Når vi kommer ned til elva så stuper Lady uti med en gang. Det var litt spennene da, tenk å bare stupe ut i den mørke elva...


Plutselig så hoppet jeg til og mamsen lurte på hvordan jeg hadde tenkt å komme meg opp igjen fra elva. Ehhh det var ganske høy kant ja, og jeg har jo ikke videre lange bein å hoppe i med fra bunnen for å komme opp igjen. Men mamsen var snill og tok tak i nakkeskinnet mitt og fikk hjulpet meg opp igjen. Ja for hun hadde slett ikke lyst til å tippe ut i elva fordi jeg opererte litt på egenhånd. Hmmm kan ikke skjønne det! Mamsen altså!


Så var det bare å vente litt så pelsdottene skulle bli ferdig med å svømme også. Når de endelig var oppe på land igjen så var det full fart oppover jordet igjen.


I morgen skal jeg og Ada være hjemme har vi fått beskjed om. For mamsen skal ta med Kenneth og resten av flokken på fjelltur. Da skal de gå kjempelangt, forhåpentligvis helt opp på toppen der det er sånne hvite greier som er iskaldt, sa mamsen. Så for å være med på en skikkelig fjelltur så må jeg være litt større... for om jeg tuller meg borti dette snøgreiene så blir jeg så våt, også kan jeg bli skikkelig forkjølet på veien hjem... for mamsen hadde ikke lyst til å bære meg så langt altså. Nei nei, jeg får jo selskap av Ada. Da kan vi ha hjemme alene fest! Juhuuuuuu!!!


Før vi gikk inn igjen var vi innom og plukket egg hos hønene. 


Så er det kos i go'stolen til kvelds!

1 kommentar:

  1. Det der så ikkje feil ut. Eg elsker å løpe sånn som det der, men eg tror eg e best til det nederste bildet ;) Eg ligger sånn i skrivende stund. MmmM

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...