torsdag 17. mai 2012

Vellykket kyllingprosjekt i Nittedal.



I går fikk jeg bilder av Kjerti fra kyllingprosjektet dem har på skolen. Det ble hele 7 kyllinger, at ikke alle eggene klekket kan nok ha noe med utstabil tempratur utenfor rugemaskinen.



En gjeng med stolte elever som gjerne viser fram resultatet fra "Pål sine høner"


Synd de er så langt unna, ellers kunne dem tatt seg en liten ekskursjon for å hilse på når dem var blitt større. Spørs om jeg får sende noen bilder til dem etterhvert som dem vokser.


Ekstra spennende var det da et par av eggene ble klekket midt i timen. Naturfag i praksis.


Dette var vel noe alle barn skulle hatt iløpet av barneskolen. Man lærer litt annerledes når man ser hvor ting fungerer i praksis.


Den 25. mai får jeg igjen kyllingene så får jeg se hvor store dem har blitt. Da er dem to uker og kan flytte opp i hønsehuset med en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...