torsdag 1. mars 2012

Trening på Nedmarken


På morgnene er Mounty med inn på jobben, men etter lunsj så er ikke tålmodigheten så lang lenger. Han er jo vant til å være ute når jeg er på jobb, så jeg skjønner godt at han ikke har lyst til å ligge inne hele dagen. I lunsjen går vi jentene som jobber sammen på tur rundt kvartalet. Da får han luftet seg og gjort i fra seg. Nå som det har blitt så fint vær og mildt, står han bindt i bilen etter turen og til jeg skal hjem igjen. Jeg har parkert bilen så jeg ser den utenfor vinduet hvor jeg sitter, så han er under konstant observasjon. Om det kjører biler forbi, eller går folk med hunder så driver han med sitt.
Når gradestokken nærmet seg 11 varmegrader så var det godt å kunne avkjøle seg litt i snøen som ennå ligger på parkeringen.


Torsdagsklubben (egen gruppe på FB) er en gjeng hundefolk som møtes ved Vikersund på Nedmarken (parkeringen til Midtnett) hver torsdag kl 18.30 - 19.30 for felles trening med hund. Vi trener enkel lydighet, jakt og utstilling eller hva vi måtte ha lyst til, målet er å ha det gøy sammen med hundene våre. Alle er velkommene, tilbudet er helt gratis og er det noen som har lyst til å bidra som instruktør en kveld er du velkommen til det.

Så i kveld er det ny trening på Mounty. Tessy får være med for litt sosialisering. Ser egentlig på Berserk på tv på torsdagene, men den serien er ikke å gøy lenger. Når den PR kåte bergenseren mønstret på. Han er jo så fiksert på kamera at en skulle tro han var på audisjon. Nei da var det slutt på gutteklubbengrei. Med alt dette mediekjøret på turen dem har nå i tillegg, så er nok nok liksom. Da gjør det ikke noe om en går glipp av første delen, så får vi se om serien tar seg opp når dem nærmer seg isen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...