mandag 19. mars 2012

Messi mot Backham


Messi mot Backham...


Når sjefen kom hjem fra jobb i dag ble det en skikkelig fotballkamp. Kult å ha en søster å bryne seg litt på når en har litt energi igjen etter å ha stått i hundegården hele dagen. Joda, jeg må innrømme at vi leiker bitte litt om dagen, men ikke så myyyyyyyyyyyyyyye altså!


Om jeg er keeper? Jo om det bare er dem som kan bære ballen så må jeg vel være det da... Men det er jo ikke så gøy, for da får jeg ikke driblet... tenke tenke...


Sjefen er kjempestolt av meg altså! I natt lå jeg i eget bur sammen med de store hundene. Tessy lå igjen inne hos Merethe og jeg var helt på egenhånd! Jeg sa ikke ett eneste boff når sjefen lukket døra bak meg og ba meg sove godt. Blir litt sliten av å være med hele tiden, kan jo ikke gå glipp av noen ting. Denne uka blir det hardtrening på båndgåing har jeg hørt rykter om. Jeg er visst ikke særlig flink til det. Men det er jo ikke min feil at sjefen ikke gidder å flytte beina sine fort nok til å holde følge med meg... er det vel? Nei deffinitivt ikke det, så det spørs om det er sjefen som trenger båndtrening isteden for meg. Jeg leder jo...


Gult kort???? Dette var vel ingen hard takling vel?


Sjekk dette da, fotball har jeg riktig dreisen på altså. Har forresten overhørt at jeg har fått ett nytt oppdrag etter påske. Da skal jeg visst bli agent på Vestlandet, like ved Bergen. Kanskje jeg får se noe til broren min Sognafarets Thunderball "Lynet" som bor på Voss eller halv søsteren min Sognafarets Lady of Glittertind "Mira" som bor i Os. Det hadde vært litt digg da. Håper romkammeraten min liker fotball også. En liten dachs klarer jeg sikkert å drible like lett som Tessy altså.


Men jeg må vente til over påske med å kjøre tog altså. Da kommer den nye sjefen min og henter meg, så skal vi kjøre tog! Da må jeg følge godt med, for jeg ser jo det samme toget flere ganger daglig fra hundegården.


Jeg har det veldig bra her, men det blir kjempestas å få sitt helt eget oppdrag igjen. Det forrige oppdraget mitt ble ikke noen stor suksess, men nå skal det bli skikkelig bra og veldig langvarig har sjefen lovet.




1 kommentar:

  1. Heisann ;-)
    Koselig lesing.... Flotte disse agentene du har i hus:-))

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...