søndag 4. september 2011

Våt dag

Oppløftende sommer dette her. 56 målestasjoner på østlandet har satt nedbørsrekord i år. Ikke har jeg fått trent blodspor heller med regn så si hver dag. I dag ble det en våt skautur med alle hundene før jeg og Patran satte kursen mot Eidsvoll igjen.

Malin begynte å pipe når vi kom inn på boligfeltet hvor Zico bor, så hun kjente seg nok igjen. Når vi kom fram så prøvde jeg å få Malin til å tisse litt, men det ville hun ikke i dag heller. Men det var en i stua som fulgte veldig godt med. Han kjente meg sikkert igjen, for med to labber i vindusposten så ble det et fryktelig brak og Zico forsvant. Mona som hadde vært ute med søpla gikk inn for å hente Zico.

Zico synte hun var alt for treg, går jo ikke ann å gå ned trappa når det er lekre damer i nærheten! Full fart og det var bare å slippe båndet. Det var ingen vesentlig fare med at han skulle stikke fryktelig langt. Et stort byks og han var over Malin, som tok imot han med høy haleføring. Iløpet av sekunder ble det heng og det var bare å vente for oss alle fire. Det virket som det ble litt lenger heng i dag enn i går, i dag hadde faktisk Mona kikket litt på klokka og det var 20 minutter så si.

Nå er det bare å vente og vente og vente på de første tegnene...

Nå står skinkesteika vi kjøpte i Sverige i går i ovnen. Da blir det fort middag når jeg kommer fra jobb i morgen ettermiddag. Oppstart på speideren for Patran og ellers så skjer det vel svært lite neste uke. I allefall foreløpig, men erfaringsmessig så fyller det seg nok opp utover uka.

En koslig sms tikket inn i dag. Sognafarets Eye Stone in Viena "Tira" har vært på utstilling i Tromsø. Der vant hun juniorklassen. Hun er den første i kullet sitt som har blitt HD-røntget og fått resultatet A. Kjempeflott, nå er det bare å vente på resultater fra resten av kullet. Tenkte jeg skulle bestille time i morgen for både Happy og Mounty. I morgen er det frist for påmelding til NKK Hamar i oktober, så jeg bør vel melde på i kveld tenker jeg. Tar vel med Happy, Mounty og Lady. Spørs om Porsgrunn blir siste utstillingen på meg i år, for om det blir valper så tar jeg ikke turen til Kongsberg i år. Blir nok ingen Lillestrøm heller tenker jeg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...