onsdag 21. september 2011

Fortsatt uvisst...

Når dyrlegen åpnet i dag tidlig sto jeg på trappa og lurte på om dem hadde mye å gjøre i dag, ellers så kunne dem få titte litt på Mounty. Han var fortsatt veldig stille og rolig, tuslet ut og sto på gårdsplassen på morgnen i dag. Ville ikke ha mat, med drakk en god del ute. Nei det er best å få sjekket litt hva det kunne være i og med at det ikke var videre bedring å spore. Jeg drøyer dyrlege besøk i det lengste, for som regel så går det over av seg selv om dem har spist noe de ikke har tålt eller noe.

Vi prøvde få tatt en tisseprøve av han, men han måtte ikke på do, så det var nyttesløst. Etter å ha tatt noen blodprøver som ble satt til analyse, så ble han lagt i bur med drypp. Jeg dro for å handle litt mat og hente Patran på skolen. Så skulle jeg komme igjen for å hente han ved halv fire tiden. Når jeg kom hjem gikk jeg en tur med de andre hundene så dem skulle få leet seg litt i allefall. Flott solskinn på jordet så det ble noen bilder av dem, men det får komme seinere i kveld.

Jeg plukket opp Merethe i Hønefoss før vi dro til Dyrlegen. Når vi kom inn hørte jeg dyrlegene diskutere hva det kunne være. Det hadde ikke vært noe utslag på noen prøver, verken urin eller blod. Det var kunn CRP verdiene som var veldig høye, så konklusjonen så langt i dag var at han hadde en stor betennelse i kroppen som de ikke visst hvor var, eller hva de skulle gjøre med ennå. Han var adskillig piggere etter en liter væske i drypp, og hadde ikke lenger blod i urinen. Kanskje han er på bedringens vei... Jeg fikk han med meg hjem i ettermiddag, men skal levere han der igjen når de åpner i morgen tidlig for nærmere observasjon og utredning. Så da er det bare å ta han med på jobb og levere han ved ni tiden. De hadde tatt både ultralys og røntgen bilder av han i dag, som viste at alt var normalt. Magen var helt tom og det var tarmene også. Kanskje ikke så rart i og med at han ikke har spist siden mandag morgen.

Jeg fikk med meg en stor tube Pro-Kolin+ og skulle gi han 3ml tre ganger om dagen, for å stabilisere magen. Krysser fingrene for å håpe på at det går bra med han og at han blir frisk som en fisk igjen. Nå ligger han på rommet til Merethe for å få ro, i og med at han fortsatt har kateter i labben for å kunne tappe mer blod fra han. Dog tapet fast, men han trenger ikke herje med de andre før han er frisk.

Jeg skal møte Kristine i kveld for å levere Happy i og med at det ikke blir noe trening på meg i morgen. Greit å holde han litt under oppsikt, for jeg tror ikke han er i fult vigør igjen allerede i morgen. Men man kan jo håpe da....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...