lørdag 6. august 2011

Nyter ferien...

Deilig å ikke gjøre noen verdens ting... det er å ha ferie det!
Bare kose seg i elva med hundene og spise bringebær i hagen.

* *
Nå begynner jeg å bli ganske fortrolig med det nye kamera og kan mixe og trixe litt for å få ting til som jeg vil, men det er ennå en lang vei før alt er i boks.
Små detaljer som blir store, flua øverst til høyre la jeg ikke merke til før jeg skulle redigere bildestørrelsen.
Det har ikke vært fult så varmt i dag, men det var godt med en dukkert i elva.
Dem synes det er morsomt å hoppe ut i vannet så det spruter til alle kanter.
Men etterhvert venter dem på at jeg skal kaste ting dem skal hente.

Vesla har tilbragt dagen i hundegården, etter at hun gikk i bånd ned i elva. Hun har blitt skikkelig sjef i dag og hun og `Guro barket i hop. Vesla trenger en lang ferie hos noen som ikke har hund så hun får slappet helt av og ikke behøver å sjefe over noen. Hun fungerer ikke i flokken min på det nåværende tidspunkt. I går kveld gikk det greit, men det startet allerede ved luftingen før frokost i dag. Om det ikke hjelper med en lang ferie så er vel løsningen en permanent omplassering, men det har jeg ikke lyst til. Hun har fungert helt fint fram til det siste, men siste uka så har hun vært helt "blokkert" til tider. Har du lyst, eller vet du om noen uten hund som kunne tenke seg å ha Vesla på langtidsbesøk en stund, så send meg en mail. Godjenta det. I dag var det hun som fikk smake hersinga til Vesla helt uten grunn. Det likt hun ikke, så hun svarte med samme mynt.
Hun begynner å  bli litt og litt mer fotogen etterhvert, men hun må være i hummør for å bli tatt bilde av.
Mounty er også en hummørsyk kar når kamera kommer fram, i dag var helt med...
Ada er alltid beredt og merkverdig fotogen. Hun kan en plassere akkurat som en vil. Når linsa ikke er rettet mot henne så slapper hun totalt av... Etter skauturen i dag så ble Mounty så tørst. Da var det kjekt at mamma og pappa har en fontene midt på plenen sin. Da slipper en å bøye seg for å drikke til og med.
Bare å gape så spyler brannmannen vannet rett inn i munnen.
Det beste jeg vet å kose meg med hundene.
Ett av de gode minnene å ta fram når tiden ikke er der lenger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...