fredag 19. august 2011

Hundetrening



Takk til Lene som tok initiativet til uformell trening av hunder uansett raser og hundeklubb. Hunder har absolutt godt av å omgås andre raser enn sin egen, særlig unghunder. Nå er Mounty snart ett helt år og har absolutt godt av å være inærheten av andre hunder uten å leike hele tiden, som det stort sett blir hjemme her.


Det var for det meste flater, men tre andre raser stakk også snuten sin innom treningen på Nedmarken industrifelt. Vi var på parkeringen til Midtnett for å trene til utstillingen på Holemoen 17. september. Påmeldingsfristen er 24. august, så det er ennå ikke for seint å melde seg på.

I år som i fjor har jeg valpetreff ringside, om du ikke har lyst til å stille hunden din så kan du komme for å være litt sosial og snakke hund med andre hundefolk. Dette er en liten utstilling med bare retrievere, så det er en fin "Nybegynnerutstilling". Trenger du hjelp til klipping av hunden din før utstillingen er det bare å sende en mail.

Jeg tok med meg bare Mounty, så han skal få seg litt alenetrening uten flokken. Han trenger å få litt mot, men ikke for mye. Det var to andre unge hanner der også så det hadde han virkelig godt av.


Siden Kristine og Jostein skulle bort i helga så skulle jeg ha med meg Happy hjem igjen. Da slo vi to fluer i en smekk, så Happy og Kristine fikk trenet litt samtidig. Neste torsdag kl 19 er det trening igjen, så da møtes vi til trening og bytting av hund igjen. Skal se om jeg får klippet og tatt noen bilder av henne denne uka hun er her.



Patran var med og brukte fotoapparatet flittig, så da ble det noen bilder jeg kunne bruke i dag. Hun er blitt riktig så flink til ikke å være eldre enn snøtt ni år.

Jeg har min runde med hjemmesider og blogger jeg titter innom så si daglig, koslig kveldslesing før jeg finner senga. Draco har fått seg egen hjemmeside, så nå kan jeg følge med på Go'gutten fra trøndelag videre i livet. Søsteren forlater nå landet og drar helt til Finnland. Godt Jorid skal ha igjen en selv og kose seg med. Trist å lese at hun mest sannsynlig ikke skal ha flere valpekull, for hun engasjerer seg med hele sin sjel i de små valpene til de blir levert.

Vesla stortrives på langtidsferie. I dag var hun hjemme alene for første gang, og var sjeleglad når dem kom hjem fra jobb. Hun blir nok litt forvirret om hun skal være med på jobb hver dag, i og med at vi jobber på samme stedet begge to. Men samtidig så hadde det vært koselig å fått kose med henne hver dag da. Hun ble med Jon Anders og hoppet inn i bilen som sto ved siden av min uten å vegre seg. Så det var tydelig at hun helst ville være med for å ha ro og fred og ikke hjem til meg med full fart av mange hunder. Vi får se hvor lenge hun blir der. Har vel mine tvil om hun kommer til å flytte hjem hit igjen, for hun tok hele familien med storm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...