søndag 17. juli 2011

Vardar på sommerbeite



Det er utrolig hva man kan bruke som unnskyldninger for å slippe å gjøre husarbeid, men til sjuende og sist så må man til pers. I går dro vi til Langedrag, da gikk både husvask og plenklipping fløyten. I dag så regnet det i bøtter og spann igjen, så da utsatte plenklippingen seg selv. Men huset måtte jeg ta, lite trivelig å komme hjem etter jobb i morgen dersom det er fult av grus alle steder. Men det ble nå nesten kvelden før jeg kom i gang.



På formiddagen puslet  jeg med å oppdatere dagboka på hjemmesiden etter turen i går. Om en ikke gjør så mye med bildene teknisk, så er det endel beskjæring å gjøre for å få dem sånn bittelitt bedre enn originalen.


I og med at det regnet i dag så ble jeg liksom ikke helt i gang med husvask. Lite egnet å henge ut tepper på rekkverket når det øser ned. Men ved totiden så fikk jeg melding fra Mona om at Vardar skulle få besøk av ei hoppe på sommerbeitet sitt. Siden det var så si oppholdsvær så tok jeg og Merethe kjøreturen til Heggen for å se på seansen.


Vardar er en flott gutt på 12 år.


Merethe kjørte og vi ble møtt av Timmi på gårdsplassen hos Monas foreldre.


Når Vardar skjønte at den hestehengeren som stoppet ved veikanten hadde en hest inne i seg, og at den hesten faktisk hadde tenkt å komme ned på beitet til han.


Han giret seg litt opp og gjorde seg til etter beste evne.


Endelig...


Flott traver dette her!


Håper på finvær nå så det kan bli en skikkelig fotoshoot med både Vardar og Mona.


Ble litt løping langs gjerdet før han roet seg ned.


Skal bli morsomt å være med han og Mona på ridetur.






Endelig kunne Mona slippe inn en hest til på beite.


Da ble det litt fart i sakene, men dem roet seg med en gang så si.


Jippi!


Hvor ble hun av?


Staselig kar!



Mona har flere staslige karer hun.


Calvin


Nyt kvelden, i morgen er det jobb igjen...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...