tirsdag 14. juni 2011

Sex tur til Hunndalen

Merethe skulle på skoletur til Kristiansand i dag med oppmøte kl 0550 på Sokna. Morgenstund har gull i munn, så jeg var klar for jobb da jeg hadde kjørt henne til bussen på Sokna. På veien dit så vi en snodig mann som løp inn i skogen og gjemte seg ved brua. Ikke sto det noen biler der, eller på bussholdeplassen. Om en er ute å går halv seks om morgnen så er det ingen grunn til å gjemme seg når det kjører en bil forbi. Han tittet fram blant granbuskene og kikket om jeg så etter han. Koblet han automatisk til disse ekle lappene som dukker opp fra tid til annen på busstoppet. Når du bor slik til som meg og du ser noen som du ikke har sett gående eller kjørende forbi tidligere... da lurer en litt. Jeg ringte Kenneth som hadde stått opp når jeg dro. Han dro på jobb rett etter meg, han så ingen mann! Jeg kjørte denne siden når jeg kom fra Sokna på vei til jobb og så ingen mann heller, så det var tydligvis ikke noe vanlig turgåer. Godt en har hunder, kanskje en skulle byttet til Pitbuller?

Lady ble med på jobb så jeg ikke behøvde å hjem for å hente henne for å dra til Hunndalen. Patran ville være med siden hun hadde "skultpurvandring" i Hønefoss med klassen sin. Jeg plukket henne opp i lunsjen så i dag har jeg vært effektiv kan du tro. Begynner å bli litt klar for ferie på jobben også, så nå blir det bra!

Etter en matstopp så fant vi fram etter litt frem og tilbake, men med Eirin på telefonen så gikk det så greit. Truls var mega klar og prøvde å gjøre jobben sin, men kom liksom ikke nærme nok. Han var ingen pyse så jobbet videre han selv om vi ville hjelpe. Men det var nok noe krøklete hjelp for det ble ikke noe helklaff. Etter en hvilepause og nydelige rundstykker for meg og Patran så prøvde vi igjen. Til slutt var begge hundene så slitne at dem la seg rett ned på plenen ved siden av hverandre.

Jeg tok en telefon til Eirin og vi avtalte å møtes på Mortenskro ved Hellerudsletta for litt asistanse av ekspertisen. Neida, men han har ikke tullet når hun har vært i nærheten, så vi prøver det i morgen etter jobb. Med en liten backup plan i bakhånd dersom det ikke blir klaff i morgen heller. Men  jeg håper det ordner seg da for jeg liker Truls veldig godt.

Patrans kommentar etter mislykket sextur i dag: "Synes han kunne fått en godbit jeg, for han gjorde så godt han kunne!"

Nå er det på tide å legge seg og forhåpentlig vis får en bra dag i morgen også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...