søndag 12. juni 2011

Mounty og Lita-Kleopatra

Endelig var sommeren tilbake i dag! Da ble det fotoshoot med Patran og Mounty...

Bildene sier vel sitt, men jeg må si at det var utrolig deilig å våkne i dag tidlig til solskinn isteden for regnvær! Jeg tok noen bilder av Mounty og Patran som koset seg i sola på formiddagen. Etterpå hjalp Patran meg med å gjøre reint i hønsehuset. Må få unna endel nå før vi reiser, så da var det greit med en pause fra sola.

Nå som kyllingene har blitt forholdsvis store så ser en godt hvem som er høner og haner. Pappa leika bøddel og det ble 10 haner mindre i hønsehuset i dag. Vups ble det litt romsligere der og litt mindre forutgifter. Liten vits i å fore opp haner når en ikke lager noe mat av dem. Kyllingene i rugemaskinen klekkes forhåpentligvis i morgen kveld, så nå har jeg stengt av karnappet i hønsehuset. Da er det reint når kyllingne skal flytte ut av valperommet her. Blir nok når vi kommer tilbake fra syden det tenker jeg. Dem må ha det litt varmere til å starte med så dem ikke dør.

På ettermiddagen skulle Merethe ta noen bilder også, jeg så jentene dreiv på nede på plenen. Patran var svært så samarbeidsvillig, så jeg sneik meg inn etter kamera mitt og tok noen bilder av dem. Jeg ble oppdaget etterhvert, så jeg gikk ned for å ta noen flere bilder av Patran og Mounty. Noen blei riktig fine synes jeg.

Nå som temperaturen har sunket litt skal jeg ta med meg hundene på en skautur til kvelds, blir godt for dem å løpe litt etter en dag i hundegården for dem med løpetid. Mounty står og ligger ved siden av hundegården for å passe på jentene sine så det er ikke mye han går heller. Blir godt når løpetiden er over så en kan begynne  å trene litt blodspor igjen. Nå har dem jo ikke med seg hodet så det er ikke noen vits i å trene. I morgen skal Happy hjem så da blir det litt øvelsekjøring på Merethe igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...