fredag 3. juni 2011

Lang ventetid...


Med denne varmen som er nå så er det godt en bor inærheten av elva...

Grytidlig i dag tidlig våknet jeg av en veps som gikk inn for landing. Jeg har ikke fått satt oppigjen myggnettingen etter at vi malte huset, så da må en regne med litt besøk av småkrek. Første gangen subbet jeg den ut igjen og dro for gardinene, men det tok ikke lang tid før den var tilbake. Denne gangen dro vepsen til de evige blomsterenger for å si det sånn. Når jeg sto opp skjønte jeg hvorfor den var så iherdig med å komme innigjen. Starten på et vepsebol i vinduskarmen, med første trinn ferdig.

Merethe var kjempesnill og tok med alle hundene i elva når jeg var på jobb i dag. Det var meninga at hun og Leif skulle kjøpe moped i dag, men så fikk dem ikke innigjen før om 3 uker. Patran var med meg på jobb fram til lunsj før han kom og hentet henne. Lenge nok det å sitte stille for ei aktiv jente.

Kjøpte med meg kyllig, loff og salat til middag i dag. Etterpå var vi i elva en tur, for Patran skulle kjenne på badevannet. Det var rimelig iskaldt, så jeg skal i allefall ikke bade på en stund. Like lang ventetid er det og vente på badevann som det er å følge med på to sider på nettet som venter valper de kommende dagene. Litt testing av instillinger på kamera ble det i elva, fossen blir stilig når vannet blir seende ut som silke.

Det ene er Kari som venter Cairn terrier valper. Den andre er Jorid som venter Mittelspitz valper. Noen som fikk flatvalper for en stund siden er Sidsel, der er det en koselig valpedagbok å følge med på. Eirin er også flittig på nettet for å legge ut opplysninger fra valpekassa. Nå er det bare å vente på at hun kommer seg på nett igjen så det blir noen nye bilder... Er det noe rart jeg er valpesyk? Lady er hovnet skikkelig så løpetiden er nok i gang, da er det bare å ta en tur til Hundalen til "Truls" for å se om det blir noen svarte og kanskje brune i midten av august.

Nå er det vel bare å hoppe tidlig til køys så jeg er klar til NKK Drammen i morgen. Får vel finne fram teltet og ta det med, for hundene kan ikke ligge i bilen når det er så varmt. Lady kan ikke ligge like ved ringen når hun har startet løpetid, så da får jeg slå opp telt til henne. Om jeg drar med Guro på søndag har jeg ikke bestemt meg for ennå. Hun har virkelig startet og røyte og Mounty henger ganske javnt i halen hennes, så den er det heller glissent med pels på... Spørs på været kan vi vel kaskje si...

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...