onsdag 18. mai 2011

Regnvær


Dagen startet så fint med sol og forholdsvis varmt i været. Men utover dagen så skyet det mer og mer til og innen jeg dro fra jobb til lunsj så begynte det å regne. Og det har det gjort siden for å si det sånn.


Patran skulle ha med ei venninne hjem etter skolen så da ble det spagetti og kjøttdeig med tomatsaus til middag. Får ta det litt enkelt til tider. I dag skal jeg ikke jobbe noe mer for nå begynner det å bli rimelig ajour på jobb. Det er litt godt da.


Til tross for regnværet så ble det en liten runde med fotoapparatet i ettermiddag. Når Merethe kom fra skolen så dro jeg ned på busstoppet og hentet henne. Hun kjørte oppigjen og er blitt riktig så flink. Stoppet ved postkassa for å ta med posten og med litt hjelp til bakkestarten med håndbrekk så ble det fin flyt helt til garagen.


Rimelig vått i skauen også så det ble ikke noe timestur på hundene i ettermiddag. Virket nesten som dem var glad til, for dem var til å vri opp når vi kom nedigjen. Mest for å få bikkjemøkka unna veggene her når en tusler en tur etter at dem har fått mat. 6 ruker mindre å ta bort med spade!


Om våren spirer og gror det, kjeglegrana har fått mange nye skudd og har vokst mye i vår. Kanskje den endelig er stor nok til å sette lys i til jul. Godt det er et halvt år til og vel så det. Nå vil jeg ha sommer og sol.


Vanndråper som ballanserer på en stemorsblomst.


Håper på finvær så jeg kan kjøpe noen blomster til de andre pottene mine også. Tror vel kanskje ikke at det blir noe kuldegrader lenger, men man kan ikke vite.


Da er det bare å drømme seg bort i tidligere solnedganger i vår...


Siden det regnet i går på morgnen også så var det ingen av ungene som hadde lyst til å gå i noe tog. Godt var det så slapp jeg opp før 7 for å kjøre minstemann til skramletoget med speideren og barnetoget etterpå.


Det eneste toget vi fikk med oss i går var Russetoget, siden Thea var russ så var det litt gøy å se hva dem hadde funnet på da. Mange år siden jeg hadde sett russetoget sist. Et stopp på gatekjøkken der ble det hamburger med softice til dessert. Etterpå var vi hos svigermor på Eikli før vi dro hjem til foring av hunder.


Tror nok både Thea og Kenneth er glade russestyret er over, har vært noen tidlig morgner og lange kjøreturer med mye venting i kø. Kenneth har vært sjåfør for 7 russejenter så er ikke han tålmodig så veit ikke jeg. Da de ble stoppet av politiet for serfikatsjekk på vei tilbake fra russetreff så vokner Thea. Hvor er vi nå? Jo Garntangen. Kan vi kjøpe pølse? Nei lillevenn dem er stengt. Til og med en streng politimann dro på smilebåndet da.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...