tirsdag 31. mai 2011

Naturen blomstrer

Så har siste dagen i mai kommet og i morgen er det offesielt årets første sommermåned...

Det har ikke vært sol og varmt i været siden april omtrent, så nå håper jeg på knallsommer framover. I dag har det bøttet ned, men det ble opphold noen timer så hundene fikk seg en tur ned til elva i ettermiddag. De storkoser seg når dem får svømme, til og med Guro vasset et stykke ut i elva. Regner med at hun svømmer for å avkjøle seg når varmen kommer igjen. Vesla derimot holder seg på trygg avstand fra en potensiell svømmetur.

Nå har jeg jobbet som en helt hele uka så jeg skulle kunne innvilge meg fridagen min, har ikke hatt fri en onsdag på aldri så lenge så det skal bli godt i morgen. Og ikke nok med det, det er jo helligdag på torsdag, så da får jeg dobbel fri! Må vel stikke innom jobben på fredag for å se hva ferievikaren min har klart på egenhånd i morgen. Da er det en test dag for å si det sånn. Hun har vært på opplæring en stund, men sliter litt med norsk skriftlig. Hun er egentlig fra Litauen så jeg synes hun er flink jeg som plukker opp ting veldig raskt. Med en utdannelse som ingeniør og har jobbet på et atomkraftverk så er hun egentlig mye smartere enn meg. Men så er det dette språket da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...