fredag 20. mai 2011

Jenta har blitt stor!



Sognafarets Romance in Nice "Happy" har blitt stor jente og fått sin første løpetid. Bra det så slipper vi noe styr når hun skal være med på utstilling i juni. Særlig i og med at Mounty skal stilles også.


Siden jeg vasket huset i går så var det ikke så mye jeg måtte gjøre i ettermiddag. Så det blei skifting av flis hos hønene. Det trengtes virkelig, for når det har vært så mye pollen i lufta så reagerer jeg på alt støvet der. Nå er det bedre så da skiftet jeg ut alt sammen, så nå lukter det reine sagbruket der.


Papirene fra NKK kom i dag og det vier seg at det er på venstre albue at Guro har D, den andre var bra. Etter rensken i hønsehuset i ettermiddag ble Patran med opp i havna med hundene.



Det ble ikke så veldig lange turen for Merethe skulle på overnattingsbesøk på Veme. Første gang hun kjørte seg selv bort, til og med på riksveien. Joda hun har blitt riktig så flink synes jeg, nå er det bare å trene og trene og trene litt til.


Etter turen har Ada sin faste plass på toppen av trappa. Der har hun mange timer hver kveld. Begynner å bli gammel hun nå og sover mye mer enn bare for et år siden. Madammen er 9 år og har rett til å få visse privilegier da.


Store jenta blir 9 til høsten så de gror til etterhvert.


Slitne poter som har tatt kvelden ved beina mine. Det er kos med dem når alle har fått sitt og bare venter på at jeg skal gå og legge meg også. Venter jeg litt lenger enn jeg pleier så tusler dem ned en etter en og finner buret sitt. Så er det bare for meg å lukke dører når jeg skal legge meg.


Farris med et snev av sitron og maten besto av kyllingfilee, ris og tikka mantana saus.


Skikkelig kveldskos, dem ligger stort sett inntil en eller annen eller hverandre.


Hvem dem ligger sammen med varierer fra kveld til kveld så det er ingen faste par.


Med en labb i anskitet eller ei har ikke noe å si. Sover like godt fordet.

Kommer litt ann på været i morgen, men blir det bra har jeg noen planer. Da blir det mange bilder i dagboka. Den gamle dagboka tror jeg er helt nede for godt nå, den har ikke virket de siste gangene jeg har prøvd i alle fall. Det er synd for det er der de fleste valpedagbøkene ligger. Spørs om jeg må legge ut valpebilder på hjemmesiden så dem ikke blr borte. Problemet er at jeg husker jo ikke hvem som er hvem lenger. Har en pekepinn på hvilket år bildene er tatt da, men det er det hele.

Blir det regn skal jeg bare kose meg, men jeg må nok bla igjenom noen permer fra i fjor for å se om jeg finner de bilagene jeg mangler for å bli ferdig. Nå har jeg nedtelling til ferien 28 dager igjen, siden billettene kom i går så blir det liksom ikke så lenge til vi skal dra. Spørs om jeg må invistere i en koffert også... Hundene skal være hjemme her og mamma og pappa skal være hundepassere. Bare ikke Lady får løpetid som passer ut med sydenturen da, da må en tenke for å finne en løsning. Mounty har ingen tegn til at det skal nærme seg løpetid på noen av jentene så jeg håper dem drøyer litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...